Bonjour!! Ja porto dos dies a Montréal i han succeït tantes coses que em sembla que ha estat una setmana. A més tot ha succeït tan ràpid, que crec que encara no m'he fet a la idea de què realment sóc aquí. Com que us vull explicar tot el què he fet durant aquests dos dies us he d'avisar que aquest serà un post llarg, avorrit i pesat, però després d'aquest intentaré escriure poc i molt sovint, i no a l'inrevés.

Divendres 11 de Gener

Ens llevem a les 4:30, tanquem la maleta, ens plantem a l'aeroport a les 5:40, facturo, primer cafè del dia amb en Triki, la Núria, la mama, la iaia i la tieta :) Ens acomiadem just abans dels detectors de metalls... fins d'aquí a quatre mesos... sniifffff :´(

Arribem a London Heathrow terminal 1, agafem bus per a terminal 3, anem a Wireless Hotspot i ens connectem durant una hora. Envio mail a Professor Vangheluwe i escric post al blog. Anem a l'Starbucks, compro el segon cafè per a mi i unes galetes pel Triki. Llegeixo fins a l'hora d'embarcar.


L'avió d'Air Canada és una merda: és vell, les cadires estan trencades i no hi ha pantalla per cada seient. Anem mig buits, ens toca finestra dreta, assec a en Triki a la meva esquerra i el cordo. Ens posen "The nanny diaries" i "Jerry Maguire", però jo em passo el viatge llegint, escoltan l'iPod i sobant. L'hostessa es fa amiga de'n Triki, li regala unes galetes a mig vol perquè s'està portant molt bé.



Arribem a Montréal a les 16:30 locals, plou i és fosc. Estem a 5 graus, gloria pura! La maleta triga a sortir, mentre espero em fixo en cóm vesteix la gent: sandàlies, samarretes de màniga curta, bermudes... es pensen que han vingut al Carib?? Agafo taxi fins a casa, em claven 43$ (més propina, què pesats amb el coi de propines joer!!). Moment depriment en arribar al meu carrer: sense llum, sense gent, amb pluja, sense paraigua... pujant 27 kilos a un segon pis d'una escala exterior.


Els companys m'esperen a casa: Jess la canadenca i Samuel l'austríac. Super macos els dos, especialment en Samuel, que s'ofereix a acompanyar-me de passeig al dia següent. Xerrem una estona al menjador, desfaig la maleta, instal·lo la Barcelona en miniatura i la resta d'artefactes a l'escriptori. Veiem la tele una estona, piro a sobar quan en Samuel marxa de festa, em fa prometre que la nit següent l'acompanyaré.

Dissabte 12 de gener

Dormo moltes hores i m'aixeco descansada. En Samuel em "convida" a esmorzar. Sortim a passejar, ben abrigats tot i que fa un temps excepcional per a Montréal al gener: tan sols 5º. Caminem fins al campus de la universitat McGill: 20 minuts des de casa, passant pel parc Jeanne-Mance, el gimnàs, l'estadi de rugby, el ghetto de McGill...


Continuem caminant en direcció al riu, passem pel downtown on estan la gent i les botigues, seguim fins a la vella Montréal, fins al port i el mercat de Bonsecours. Comencem a pujar, parem a dinar al lloc més cutre de Chinatown. En Samuel i jo ens anem coneixent, em parla de la seva xicota, de la seva ciutat natal, de Viena (on està estudiant arquitectura), m'explica que és monitor d'esquí i snowboard...


En Samuel va al museu d'art contemporani amb uns amics mentre jo vaig de compres. Camino fins a Ste-Catherine, el carrer més comercial. Fotografio el restaurant Le Parchemin (em porta molt bons records) i entro al centre Eaton, 5 plantes de botigues que no te les acabes.



Compro un abric Columbia que és la bomba i unes botes d'exploració antàrtica, tot plegat per només 135€! Em disposo a tornar a casa. En sortir d'Eaton em trobo amb Nickel's, també el fotografio (també em porta molt bons records).



Inevitablement acabo a HMV, senyor que algú em lligui les mans, aquí tindré problemes! M'enduc el DVD Look alive d' Incubus i el pack complert de la sèrie Firefly (és que era una ganga, ho havia de fer!). Desfaig el camí fins a casa, allà hi ha la Jess, parlem una bona estona al menjador fins que decideix que ens farà el sopar, i l'acompanyo a comprar.


El carrer paral·lel al nostre és St-Laurent, possiblement el més guai de tot Montréal; la Jess em fa una ràpida introducció a tots els seus locals: restaurants d'arreu del món (hindús, tibetans, japonesos, xinesos, àrabs, italians, i un llarg etc.), botigues de menjar, de roba i de música, cafeteries, fleques, dépanneurs (súpers 24h)... Resulta que la tia és una amant del vi, i compra una bona ampolla de vi blanc pel sopar.

En Samuel arriba a casa just a temps per a sopar tots plegats. Prenem uns Baileys, sopem espagueti amb crema de llet, gambes i peix, i ens polim l'ampolla de vi. Parlem de tantes coses que ja ni me'n recordo (a més perquè el vi m'havia pujat ja). En Samuel i jo ens posem a veure una peli d'animació japonesa que a la Jess li encanta: Tekkonkinkreet. No ens adormim de miracle, és espesa i infumable. Quan acaba la peli vull anar a sobar però en Samuel em recorda que li vaig prometre que l'acompanyaria a una festa del MBA de McGill.

Vaia rasca neng, caminem 15 minuts fins al Benelux. A petar de gent, festa d'estudiants d'intercanvi, n'hi ha de totes les nacionalitats possibles, però jo sóc l'única espanyola (val, digueu-li catalana si us agrada més). La que més m'impressiona és Monica, una noia de Nova Zelanda... brutaaaaaal!! En Samuel m'arrossega a un altre club, juntament amb un indi, una australiana, una canadenca i un holandès; per a què us imagineu el nivell del local, posaven Britney Spears. A les 3 tanquen a tot arreu, així que marxem cap a casa... quina rascaaaaaaa! En entrar a la meva habitació em trobo la Mina, la gata que li està cuidant la Jess a una amiga de Boston, sobre el meu llit. La xuxo durant 10 minuts, li faig fotos amb en Triki i a clapar.


Diumenge 13 de gener

La Jess ens ha convidat a unir-nos a ella i una amiga seva per a fer un brunch (breakfast-lunch), sortim de casa a les 10:20. La Jess ens torna a fer la guia de locals de St-Laurent en direcció nord. Ens porta a una botiga de bagels molt popular, i tot seguit a Toi, moi et café. Demanem un barrenyo de cafè amb llet mentre esperem la seva amiga (almenys hi havia 250ml mínim).

Arriba la Marina i demanem l'esmorzar. Per a mi un Parisiène: dos ous passats per aigua, fruita, baguette... i més coses. En acabar, en Samuel i jo anem al super i comprem menjar, tot molt sa; decidim que cadascú cuinarà una nit a la setmana per a tots, em toca començar aquest dimarts i crec que faré truita de patates.



En tornar a casa posem Jack Johnson al menjador, li robem wifi a la veïna de baix fins que ens instal·lin els nostre propi, escrivim mails i blogs i skypegem. Em faig un programa per a dur un control de les meves despeses. Truco al Professor Vangheluwe, quedem dilluns a les 10:30 al seu despatx, i m'explicarà tot l'embull.

En Samuel i jo veiem Mystic river, què xunga! Ens tornem a posar en mode antisocial als nostres respectius PCs, i així acaba el cap de setmana... Fins la propera!

Més fotos aquí.

Comentaris

albert rodriguez ha dit…
Graaaaaan entreteniment dels diumenges fer malabarismes de cafeteria! :P

M'acabes d crear un conflicte a casa meva! Quan torni el triki i la meva Isis olori a la Mina el mirarà malament! ;)

Kanxos!
Anònim ha dit…
Qué lujo visita guiada por un arquitecto! seguro que te contó cosas de Montreal que no te interesaban lo más mínimo, apuesto que en esa foto que te señala un plano te está explicando el desarrollo urbanístico de la ciudad :P

Una abraçada y me alegra que ya hayas instalado BCN en tu habitación!

Sandra
Unknown ha dit…
òndia si que has fet coses!

Podries deixar quelcom per els 6 mesos que et resten!
Anònim ha dit…
Jusjus, com escrius nena, això és com una missa preconciliar però ... fa molta gràcia estar ben informats de les teves aventures. Segur que ara sabré molt més del que fas que no pas quan ets a Barcelona :P

Que vagi molt be la setmana!

Muack
Anònim ha dit…
Holaaa!!

¿Qué te dice Nadia? Nada de malas compañías, ¿qué es eso de hacerse amiguita de un arquitecto? ¿No había algo mejor? ¿No has encontrado algún payaso de circo? Es que... Oye, ¿y cómo m creo yo que estás en Montreal? No sales en ninguna foto... Venga, vuelve ya, que la broma no tiene gracia.

Nadia.
Anònim ha dit…
Joooo pollooo envidia máxima!!! Y eso que yo también estoy fuera! Nadia tiene razón... ¿un arquitecto? pff... no nem bé pollo... pero bueno podría ser peor... no? :P

lo dicho aqui estaré esperando otra de tus crónicas, y aprobecho para saludar a Nadia y a Sandra que nunca las veo por aquiii jejeje

Los primeros 1000 euros que me encuentre por la calle, van destinados a un billete para montreal!!

maus!

baya
Nhan ha dit…
Vaya telaaaaaa!!! Oleeeee!!!

Veig que no t'avorriras!!!! Però...un arquitecte?? juas!!! Hauries d'haver aplica't les teves dots d'enginyera a la cafeteria XDDD

Abriga't molt wapaa!!! Kina enveja que em fas... tant de bó pogués marxar jo tb!!!!

Un petonet!!!

:D
indiebcn ha dit…
"i nosaltres aquí pringant"
quin fàstig que fas xDDD

passa-ho bé! i després explica-ho!
Anònim ha dit…
Que decaigui el ritme blogueril!!
EN VOLEM MÉÉÉÉS!!!
Anònim ha dit…
Tater, si divendres era 11, dissabte era 12 i diumenge era 13 i dilluns era 14, o a Montréal van 6 hores per darrere de Barcelona i un dia per davant???

Aiiiixx.....

La teva Pufa..... n_n
..:: PchiwaN ::.. ha dit…
joooooooooooeeeeer Tata!

et passes l'estona buscant gazapos en els meus posts?? gggrrrr ¬_¬

ara ho corregeeeeeeixo!!
Anònim ha dit…
Pchiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!

oye, acias por smsearme pa mi cumple :) me hizo mucha ilu.

En cuanto a lo que dice pufa del la lapsus de días, también me he dado cuenta yo... eso es debido al jet lag! que lo se yo :)

Un tumyabrazooo!!!

Entrades populars d'aquest blog

La visita de ma mare i ma germana, part II

El 4079 de rue Clark