New York, New York

Tot i que em decep veure que l'interès pel meu blog ha caigut pels terres, seguiré relatant les meves aventures pels meus dos o tres fans més acèrrims. Abans de tot, però, trobo necessari desvetllar el misteri que vaig plantejar al meu darrer post, i no tenir-vos mossegant-vos les ungles fins al final del present. No, no vaig a Las Vegas!! Vaig a un lloc molt menys glamurós... d'aquí a unes poques hores estaré volant en direcció a... MÈXIC!! El meu ex-company de pis, en Samuel, i jo farem la Barranca del Cobre en tren! Sortirem de Chihuahua el dia 21 en direcció a Los Mochis, molt a prop de l'oceà Pacífic. Des d'allà baixarem bordejant la costa fins a Puerto Vallarta, passant per Culiacán i Mazatlán, i finalment acabarem el nostre viatge a Guadalajara, d'on surt el meu avió de tornada a Montréal el dia 29. I tot plegat ho fem amb molt poc pressupost i amb molt d'esperit aventurer... un viatge de motxilla com el que sempre havia volgut fer! Estic super emocionada!

Ara que ja sabeu on estaré els propers 9 dies, us puc explicar com he estat els darrers 9...
Cap de setmana a Nova York
Els meus 4 dies a la Gran Poma foren increïbles!! Sembla mentida però en tant poc temps vam fer moltíssimes coses!!


Divendres 11
Tan aviat vaig haver aterrat a La Guardia, en Yanwar em va dur a dinar a un restaurant indonesi a Queens. Després vam deixar la meva bossa a la seva residència a Manhattan i vam caminar fins a la 5ena avinguda. Vam visitar l'estació de tren Grand Central i la Biblioteca Pública de Nova York, i tot seguit vam anar a l'Empire State Building. Vam fer una hora de cua prou suportable i després ens vam estar una bona estona tirant fotos des del mirador del 86è pis. A continuació vam caminar fins a Madison Square, passant pel famós edifici triangular Flatiron, fins a Union Square, on hi havia muntades moltes paradetes ambulants de menjar, artesania, i souvenirs.




Vam voltar 20 minuts per l'enorme Virgin Store de Union Square i després vam anar a sopar al restaurant japonès Yakitori Taisho (deliciós!!), a Astor Place. Tot seguit vam passejar per la zona de la NYU (New York University) i Washington Square Park, fins anar a parar a la famosa gelateria italiana Grom. Des d'allà vam agafar el metro per anar a Times Square... la sensació que em va envair en trobar-me allà de nou, rodejada per les incomptables llums de neó, els cartells publicitaris i les pantalles gegants és tan sols comparable a posar els peus per primer cop al creuament de Shibuya. Tenint en compte que jo no havia dormit la nit abans per a no perdre el meu avió, era més que heroic que encara em tingués en peu a les 11:30 de la nit, així que en estirar-me a la litera de la meva habitació a l'hostal Hi-New York, una hora i mitja més tard, vaig caure en fase R.E.M. immediatament.



Dissabte 12
L'hostal, per cert, deixava molt que desitjar. No era massa net, ni massa còmode, ni gens barat... i bastant vell! Tampoc és que estigués molt ben situat, al Upper West Side de Manhattan, molt a prop de Harlem, però almenys estava ben comunicat. En Yanwar em va recollir a les 9 i vam agafar el metro fins a Battery Park, on vam fer quasi dues hores de cua per a agafar el ferry que porta a Liberty Island. Hi havia un home molt simpàtic tocant l'ukulele i cantant cançons, que semblava conèixer una mica de cada país del món i sabia guanyar-se al públic, que ens va amenitzar l'espera. Un cop a Liberty Island vam donar la volta a l'estàtua, li vam fer infinites fotos a Lady Liberty, vam dinar, i vam suar la gota grossa perquè queia una solana infernal.


A l'illa d'Ellis no vam baixar, tot i que m'hauria agradat molt visitar el museu de la immigració. En canvi, vam tornar a Battery Park, vam passejar pel Downtown: Wall Street, World Trade Center (on hi ha "un gran forat" :( ), l'esglèsia de la Trinitat, la capella de Sant Pau, l'edifici de l'ajuntament... A Chinatown vam comprar gelats a la petita i popular Chinatown Ice Cream Factory. A Little Italy semblava que estaven de festa perquè hi havien prohibit l'accés als vehicles i hi havia música als carrers. Vam agafar el metro fins a l'altre costat del pont de Brooklyn i el vam creuar a peu de tornada fins a Chinatown, on vam sopar.



Després vam passejar un altre cop fins a Union Square, i vam prendre dolços postres de xocolata al restaurant super-xic Max Brenner, Chocolate by the bald man, que estava a petar de gent passades les 12 de la nit. Els peus em mataven de dolor quan em vaig estirar a la meva litera a les 2 de la matinada... Aquest dia 1 persona em va fer un comentari respecte la meva samarreta; fou un noi al metro i em digué: "I like your t-shirt, it's great".


Diumenge 13
Els diumenges són ideals per anar al parc. Així que, després d'un deliciós brunch al super mític diner Barney Greengrass, composat de suc de taronja, cafè, bagel amb crema de formatge i remenat d'ous amb ceba i salmó, vam anar a passejar per Central Park. Tot just feia cinc minuts que hi érem que em va envair l'eufòria, en topar-nos amb Glenn Close en xandall passejant els seus dos gossos pelfut blancs!!! No, Nico... no li vaig demanar un autògraf... i tampoc m'hi vaig fer una foto, em va saber greu molestar-la!!



Durant la resta del matí vam fer moltes fotos però no ens vam topar amb cap altre famós. 3 hores més tard sortíem del parc prop de la 5ena avinguda. Davant nostre hi havia un carrer (no sé quin) tallat per motiu de la celebració del "dia de la Bastilla", i hi ha
via tanta gent que no hi cabia ni una agulla! El carrer sencer estava impregnat del deliciós olor a menjar provinent de les paradetes que hi havia a banda i banda... majoritàriament de fruita i crepes!!


Vam visitar la botiga de joguines FAO Schwarz, on vam assistir a un dels shows en què dos dels dependents interpreten diversos temes musicals en el piano gegant de la mítica pel·lícula de Tom Hanks "Big", i fou genial!!


També vam fer un cop d'ull a la botiga Disney, la botiga del canal de televisió CBS -on no vaig poder comprar la desitjada samarreta de Heroes "Save the cheerleader... save the world"-, la catedral de Sant Patrici, el centre Rockefeller... Vam tornar a Times Square, on volíem comprar entrades per a veure un musical. Teòricament, podríem haver vist Chicago o Grease per 60$ però en Yanwar no tenia cara de voler-se'ls gastar, així que vam pagar-ne 36 per anar a un teatre de miniatura a veure The fantasticks, un musical Off Broadway molt en
tretingut i molt ben interpretat que jo desconeixia totalment, però porta més de 40 anys interpretant-se a Broadway! Després del musical vam anar sopar i abans de la 1 ja era al llit, aquest cop en una habitació diferent del mateix hostal... Aquest dia 2 persones em van fer comentaris respecte la meva samarreta; la primera fou un depedent de la botiga Disney: "Hey, great t-shirt!", la segona fou una dependenta de la botiga de la CBS: "I bought that t-shirt for my flatmate. It's hysterical!".


Dilluns 14
En Yanwar està a Nova York fent un summer internship a Bloomberg L.P. així que havia de treballar. A les 11:30 vam quedar a la porta de l'empresa per a què m'hi fes un petit tour. No us podeu ni fer la mínima idea de ho acollonant que és Bloomberg L.P. Fins aquell dia, tan sols havia vist coses similars a les pel·lícules! Hi ha tanta pasta allà invertida que espanta, sembla que els diners flueixin de cada cantonada!


Reconec que sóc una complerta inculta en aquests temes, doncs fins que en Yanwar me'n va parlar desconeixia totalment l'empresa, però només fent un cop d'ull a la Wikipedia ja et pots fer una idea de per on van els trets:
  • El fundador, Michael Bloomberg, l'actual alcalde de Nova York, es troba a la posició 142 de la llista d'homes més rics del món de la revista Forbes.
  • Bloomberg L.P. compta actualment amb 10.000 treballadors.
  • Els ingressos anuals de Bloomberg L.P. al 2006 foren de 4.6 bilions de dòlars.
Després del tour, que em va deixar absolutament flipada, vam anar a dinar a un restaurant cubà. En acabar de dinar en Yanwar i jo ens vam acomiadar... fins al dia menys pensat! Sola, vaig tornar a Times Square per a fer les darreres compres a la botiga M&M's i al Toys 'R' Us, a tirar les darreres fotos i a enviar unes quantes postals. A les 4:30 pujava al bus de línia M60, una parada més enllà del meu hostal, que porta a l'aeroport de La Guardia travessant Harlem i passant per Queens... interessant trajecte en bus!



Aquest dia moltes persones es van fixar en la meva samarreta; la primera d'elles, una dona al metro, no podia aguantar-se el riure cada cop que la mirava. La darrera, l'agent de duana que em va atendre a l'aeroport de Montréal, va reconèixer la meva samarreta de seguida i es va declarar fan de la botiga on la vaig comprar, SnorgTees.com. Fou una situació bastant bizarra... vam parlar de les nostres respectives samarretes una bona estona i la conversa va acabar amb mi recomanant-li a ella veure Heroes i ella desitjant-me a mi que passés un bon dia.

PD: Ah, sí! I teniu moltes, però que moltes més fotos, aquí.


Comentaris

Anònim ha dit…
Sort que penses en els teus fans i no abandones l'escriptura :D Estic profundament decebut amb tu, com pots veure Glenn Close i no fer cap foto aix ... no n'aprendràs mai. Vigila amb això de la ruta mexicana jo encara no he decidit si en faré una part durant aquests dies (a partir de dimarts 22 i durant gairebé un mes correré per Las Vegas i entorn extens, es a dir tour mitomania que inclourà evidentment Las Vegas per casar-me al mateix lloc que l'Elvis, Yellowstone per veure l'os Yogi, Los Angeles per veure alguna estrella i Malibú pels vigilants de la platja entre altres fricada indianajonianes com per exemple Jackson). Espero que et vagi súper be el viatget i l'estiu en general.

Mil petonets!

R.
Anònim ha dit…
Ei Silvia!
No creguis que la popularitat del teu blog ha caigut tant! Per part meva el vaig seguint mes o menys habitualment (i la Sandra tb ho va fent, pq el comentem de tant en tant).
Això si, quan tornis hem de quedar un dia i ens expliques les teves aventures fent un Catan o un Guitar Hero, que es molt millor en persona.
Apa, cuida't!
Unknown ha dit…
ey honey bunny, acabo de volver de vacaciones y he leido tus dos ultimas entradas al blog seguidas.
Sabes que siempre me mantendré fiel, pero durante mis vacaiones no accedo a internet por principios.
El viaje a Nueva York una autentica pasada, me encantaría si alguna vez voy q me hicieras de anfitriona , yo invito XD

Muchos besos y abrazos a medida!
Anònim ha dit…
Els fans acèrrims seguim aquí!
(aclaració: aquest comentari és del dia 22 però ja havia llegit el post... simple falta de diligència...:P)
Anònim ha dit…
Serà possible! Jo que he postejat tots els teus posts! xD

Pensa que el triki ha marxat i això donava audiència :P

Recorda, has d'anar a tijuana a fer totes les coses ilegals q puguis.

:)
Nhan ha dit…
Como k tus fans no te hacemos caso???? XDDD
Valeeee, reconozco que ultimamente no me he pasado por tu blog...he ido un pelin de culo y me olvidaba, pero ya me he puesto al dia!!! K mala persona que eres con tanto viaje y tantas vacaciones... y yo aki...jajajaj, vuelve pronto, darling, que tengo ganas de verte!!!

Muak
Anònim ha dit…
Doncs si que decau si... jajajaja
El que importa és que tornes i aquí t'esperem tots amb el fuet a la mà per una càlida i casolana arribada :P

Ara sí que sí

Kanchos

Albert2
Unknown ha dit…
No te pienses que no tiene interés tu blog. Lo sigo de forma continuada, aunque yo no sepa escribir con abreviaturas como vosotros. Me ha encantado seguir tus fantásticas aventuras en América, aunque con un poquito de envidia, (sana desde luego).

Un beso muy fuerte.


Celia

Entrades populars d'aquest blog

La visita de ma mare i ma germana, part II

El 4079 de rue Clark