Crònica d'un diumenge al mercat

Seguint amb la meva auto-imposada tradició de sortir a passejar els diumenges guia en mà, amb el propòsit de descobrir tots els racons de Montréal, el passat 30 de març vaig decidir visitar un dels mercats més importants de la ciutat, el Marché Jean Talon.


En aquesta aspecte, Montréal és molt similar a Barcelona, els encanten els mercats! Però no n'hi ha tants ni tenen tant d'encant... no sé, a mi m'agraden molt els mercats de Barcelona: les parades d'ous i aviram, les de carn, les de peix, les de fruites i verdures... i, sobretot, les clàssiques dependentes amb davantal cridant allò de "Què et poso, maca?".


El què m'ha quedat és que aquí, a la mínima que la temperatura està per sobre dels 0º i fa solet, la gent ja surt a fer cafès i vermuts a les terrasses i, fins i tot, es veuen quebecois passejant en bermudes i xancletes (paraula). A més els quebecois són amants del bon menjar i el bon beure així que el mercat, diumenge al migdia, estava a rebentar. El Marché Jean Talon es troba a dos carrers de La Petite Italie, uns 30-40 minuts caminant ràpid des de casa meva. Em va impressionar molt trobar-m'hi tant d'ambient, i alhora me'n vaig alegrar, perquè un mercat sense gentades no és un mercat de veritat.



Fora del mercat hi havia parades del què en diuen produits d'érable, productes fets amb xarop d'erable: mantegues, xocolatines i bombons, melmelades, caramels i demés llaminadures. El més tradicional és, però, la tire d'érable sur neige, que consisteix en disposar tires de xarop d'erable calent sobre una safata de neu i enganxa'ls-hi un pal, de manera que, quan el xarop es refreda, tenim una piruleta de xarop d'erable: una "vaconada" (com en diria en Marcel) molt dolça i molt enganxifosa.



Dins del mercat, la gran majoria de parades eren de fruita i verdures, assortidíssimes i super bé de preu. Moltes parades disposen safates atapeïdes de talls de fruita gratis, perquè la gent la tasti, una iniciativa genial! Vaig donar un parell o tres de voltes al mercat, vaig comprar, i vaig tornar cap a casa, molt satisfeta de l'excursió i del meu botí: 2 capses de maduixes per 5$, una bossa enorme de prunes vermelles i una piruleta de xarop d'erable :)


P.D.: Ja sé que la cançó [Feist - Mushaboom] no enganxa ni amb cola, però és que l'àudio original dels vídeos era molt més avorrit xD

Comentaris

Anònim ha dit…
És ben cert que la cançó no enganxa gens, però ... tampoc és un fet fatal :P

Tant erable ... et fotràs com en Laporta!

R.
Anònim ha dit…
vaya mercao más... limpio y espacioso, más que un mercao parece el saló de l'ensenyament o el del automovil, xDD me ha recordao mucho a las exposiciones que se hacen en plaza españa :p... igualito que los mercados en roma XD

besooo

Entrades populars d'aquest blog

La visita de ma mare i ma germana, part II

El 4079 de rue Clark