La visita de ma mare i ma germana

Ja torno a ser aquí!! Sé que m'he columpiat molt en l'actualització del blog, però aquest cop no ha estat [només] per mandra, sinó perquè, creieu-ho o no, he estat molt ocupada socialitzant! Per a no avorrir-vos massa, dividiré el relat en episodis. Tot plegat comença amb...

La visita de ma mare i ma germana

Després de caminar una hora per anar a buscar el bus que em duria a l'aeroport internacional Trudeau, em vaig passar de parada en el transbord a l'estació de Dorval, així que per a quan vaig arribar a l'aeroport ma germana i ma mare ja estaven esperant les maletes. Vaig quedar fatal quan van sortir per la porta d'arribades i no les vaig veure passar... ma germana em va haver de trucar per a preguntar-me on punyetes estava! Després de l'emoció inicial, les abraçades i els petons, vam anar fins al seu "hotel" (a cinc minuts de casa meva), vam deixar els trastos i desfer les maletes. Ma germana em va donar una alegria quan va treure de la maleta el meu pot gegant de Lacasitos (fliiiiipa Patri el què ha viatjat el teu pot de Lacasitos :D). A continuació vam anar a visitar el meu pis. Ambdues van quedar impressionades per l'ordre i pulcritud de la meva habitació xD i tot seguit vam anar a sopar a Nickel's, el restaurant més guai del centre! De tornada al seu "hotel", ma mare i ma germana van començar a experimentar les incomoditats de caminar amb els carrers nevats i les voreres glaçades.




Al dia següent vam anar a fer el clàssic brunch dominical al mític Beauty's, per recomanació de la meva guia. Suposadament, Beauty's és el millor restaurant d'esmorzars de Montréal i, certament, vam haver d'esperar una hora fins a ser assegudes. El propietari del restaurant, Hymie Skolnick, és tal com el descriu la meva guia: un avi simpàtic que, molt educadament, treia el cap per la porta del menjador cada 5 minuts i deixava anar frases com "No som aquí per a fer diners, som aquí per a fer-vos feliços". Fou un esmorzar contundent, tot i que el meu no tant com els de ma mare i ma germana, que van demanar la clàssica bomba calòrica consistent en bagel de sèsam, salsitxes, ous ferrats, bacon, patates, i pancakes. Jo, seguint els consells de la meva guia com sempre, vaig demanar l'especial Beauty's: bagel de sèsam amb crema de formatge, salmó fumat i ceba: deliciós!




Per a fer baixar el menjar, vam anar a caminar pel Mont-Royal. Aquest cop ens acompanyà en Triki qui, després de dos mesos de reclusió a casa, estava desitjós de sortir i fer amics. El dia no era especialment bonic, però tot i així el parc estava atapeït de gent tirant-se pels tobogans de neu i patinant sobre gel al Lac des Castors.





En baixar del parc, vam anar a caminar per Rue St-Denis, vam mirar botigues fins que van tancar, vam tornar a "l'hotel", vam fer el vago i vam anar a sopar a Cafeteria, un restaurant una mica pijo de Rue St-Laurent on ens van clavar 30$ per una ampolla de vi blanc.

Dilluns era, oficialment, el dia d'anar de compres. Vam esmorzar a Brûlerie St-Denis, i jo vaig demanar el café Dante (també per recomanació de la meva guia), res de l'altre món per a ser sincers, prefereixo un bon caffè latte! Les compres van començar per la botiga Rio, el paradís de les Converse Chuck Taylor: tenen com més de 30 models diferents, i tota la gama de colors possibles!



Vam caminar Rue St-Denis fins a Rue St-Catherine, vam girar a la dreta en direcció al centre, i vam anar fent parades. A les 2 del migdia vam seure a descansar i dinar al food court del centre comercial Eaton, i després vam seguir mirant botigues fins a les 5. Vam tornar a "l'hotel", vam fer el vago, i vam sortir a sopar. La intenció era anar al restaurant Au pied de cochon, recomanat a la meva guia com un dels millors de Montréal, especialment pel seu famós Poutine de foie. Però, com que el dia abans havia estat Sant Patrici (i, sense saber-ho, ens vam perdre la desfilada de Montréal, un dels esdeveniments més importants de l'any!), hi havia sopar de germanor irlandès, així que vam acabar a L'Academie, un restaurant super xulo al carrer St-Denis, al costat de casa meva, on vam menjar uns musclos amb salsa de roquefort que eren la glòria. Aprofito l'ocasió per a parlar-vos d'un concepte molt típic dels restaurants de la província de Québec, l'Apportez-votre-vin. Bàsicament, com el seu nom indica, es tracta de que tu et portes la/es teva/es ampolla/es de vi al restaurant, i ells simplement et serveixen el menjar. La raó de ser d'aquesta iniciativa és que la gran majoria de restaurants no tenen (o perquè no volen o perquè no poden) la llicència per a servir alcohol, però alhora és una idea genial, perquè a les botigues del SAQ (Société des alcools du Québec, l'empresa estatal que té el monopoli de distribució de begudes alcohòliques a Québec) pots trobar vins de qualitat d'arreu el món a molt bon preu. Reprenent el fil, L'Academie resultà ser un Apportez-votre-vin, així que vaig sortir a comprar una ampolla de Viña Sol per a acompanyar el sopar :D

Dimarts vam anar a esmorzar a Chez Cora, un dels meus restaurants favorits de Montréal. Després dels pancakes regats amb abundant xarop d'erable, vam visitar la botiga de McGill, vam tornar al Eaton Center a fer unes quantes compres més, i després vam caminar fins al port.








Breument vam visitar l'edifici on antigament havia estat el Marché Bonsecours, al costat de la plaça Jacques Cartier, i tot seguit vam agafar un taxi de tornada a "l'hotel", perquè ma mare i ma germana havien d'agafar el seu vol de retorn a Barcelona a les 5 de la tarda. Entre abraçades i petons ens vam acomiadar al carrer St-Denis, i em vaig quedar com un gos Tristón mirant com s'allunyaven en el taxi camí de l'aeroport.

La resta del dia vaig estar enyorant-me i fent en gandul a casa, i a la nit vaig anar al cine (perquè els dimarts és el dia de l'espectador! xD).

Ben aviat, més!

Comentaris

Nhan ha dit…
uooo...!!! K maaacooo!!! Segur k akests dies vas estar super be!!! Tia, son les quasi les 9 del matí a Barcelona i parlant de tant menjar, mha entrat una gana!!!! Ja et coneixes tots els restaurants, eh??? Porta'm un Beagel d'aquests quan vinguis XDDD

Per cert, li has possat samarreta al Trikki???

Muak :**

PD: Perdona k no em tornés a connectar ahir a la nit... el disc dur del meu ordinador ha mort en l'intent d'arrencar Windows...U_u''
Anònim ha dit…
vaya desayunos que os pegais, y viva la expresividad de triki, su expresión sirve para casi cualquier situacion!

Me alegro de que te lo hayas pasao bien, y de que esteis tan guapas y tan frescas :P

Entrades populars d'aquest blog

La visita de ma mare i ma germana, part II

El 4079 de rue Clark